Понад 60% сільських дітей навчаються у класах з наповненістю менше 15 учнів, з них 33,5% дітей навчаються у класах, де менше 10 учнів, часто в таких школах 1 вчитель читає більше 3-х предметів, що нівелює шанси цих школярів на отримання якісної освіти. Про це повідомила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час виступу на Раді регіонального розвитку, яка проходила сьогодні, 20 березня, у приміщенні Міжнародного виставкового центру.
З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти по всій Україні створюються опорні школи. Сьогодні вже функціонує 178 опорних шкіл, які мають 511 філій.
«Люди, що промовляють гасло «немає школи – немає села», втрачають з поля зору найголовніше – школа існує заради дитини, а не дитина існує для того, щоб стояла будівля школи чи оплачувалися години вчителя. Школа потрібна для того, аби наші діти отримували якісну освіту, яка стане для них квитком у майбутнє. І тому наша мета – створити таку інфраструктуру закладів, щоб ми могли підвезти до якісної, добре обладнаної школи, в якій є хороші вчителі, кожного українського школяра», – зазначила Лілія Гриневич.
До трійки регіонів з найбільш неефективною мережею шкіл на сьогодні входять: Чернігівська, Сумська та Кіровоградська області. Зокрема, у Чернігівській області менше 10 учнів навчається у 55% шкіл І ступеню, менше 40 учнів – у 65% шкіл І-ІІ ступеню та менше 100 учнів – у 50% шкіл І-ІІІ ступеню.
Міністр освіти і науки також додала, що у 2017 році освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам становить 52,6млрд грн. При цьому виділено 0,2млрд грн для підтримки осіб з особливими освітніми потребами (інклюзія), 300млн грн – на обладнання природничо-математичних кабінетів та лабораторій, 200млн грн – на автобуси, а також ще 300млн грн для об’єднаних територіальних громад на обладнання шкіл та придбання автобусів.